Reis Bryan en Tessa week 3 & 4

28 juli 2015 - Kuala Lumpur International Airport, Maleisië

Hoi Allemaal,

Het is al 2 weken geleden dat we een blog hebben geschreven en omdat we nu in het vliegtuig zitten, hebben we mooi de tijd om weer een blog te schrijven.

Op 9 juli  zijn we als eerst naar scenic world gegaan waar je verschillende kabelbanen en een treintje kan nemen rond de 3 sisters in de blue mountains. Daarna zijn we begonnen aan de grote wandeling. De wandeling ging helemaal door het bos onder de 3 sisters langs en nog verder, het was een easy hike maar helaas was de weg omhoog een mega lange trap, maar wij inmiddels goefende klimmers draaien daar onze hand niet voor om (dit wil zeggen Bryan huppelt naar boven en ik volg gestaag hier en daar wat mopperend op de trap). Toen we weer boven waren zijn we naar echo point geweest waar je uitzicht hebt op de 3 sisters. Verder kocht ik daar ook nog een muts omdat we bedacht hadden dat dit essentieel is om het ’s avonds niet koud te hebben (het werkt echt!). Ook hebben we in een Aboriginal center allebei een boemerang gekocht als souvenir. We zijn weer terug gelopen met de kabelbaan als afsnij route.

blue

De dag erna hadden we 2 tours door verschillende grotten gepland, the Jenolan caves. We moesten er 9.30 zijn en het was nog wel een stukje rijden dus vroeg op vandaag. Het einde van de route naar de caves was erg smal en steil met veel bochten, maar Bryan is een goede chauffeur dus geen probleem.

in the Jenolan caves in the Caves Caves

We bekeken eerst de river cave en daarna de oriënt. Allebei erg mooi met veel kristal. Het was goed dat we vandaag naar de grotten zijn gegaan want het regende de hele dag, maar toen we op de camping kwamen was het gelukkig weer droog. ’s Avonds aten we BBQ.

Vandaag was uitslaapdag! Helemaal tot 8 uur uitgeslapen. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar de wentworth falls, een ander deel van de blue mountains. We hebben een wandeling gedaan langs de bovenkant en onderkant van de waterval en langs rotswanden, erg leuk en mooi. Halverwege de wandeling hebben we wat gedronken en een brownie gegeten en zijn daarna weer verder gelopen. We hebben ongeveer 20 km gelopen. Als beloning mochten we ’s avonds een chocolade toetje.

Wentworth Falls

12 juli was onze extra dag in de blue mountains, alleen het weer zat een beetje tegen. Het regende af en toe en het was heel koud met harde wind. We zijn toch gaan wandelen naar de pulpit rock lookout. Onderweg begon het te sneeuwen en waaide we bijna van de berg af. Na een best lange wandeling kwamen we bij de lookout waar het nog harder waaide. De lookout was een soort bakje op een uitstekend puntje van hoge rotsen, met de harde wind was het best gevaarlijk dus we zijn snel weer weggegaan. Na de terug weg zijn we in blackheat wat gaan eten en hebben we bedacht wat we die middag konden gaan doen want nog een wandeling zagen we niet zo zitten met dit weer. We besloten naar de Minions film te gaan, het was een leuke film maar de aftiteling vonden we leuker.

pulpit rock lookout

De volgende dag zijn we naar Sydney gereden. We reden over tollroads en we kregen het weer niet voor elkaar om te betalen. ’s Middags zijn we meteen de stad ingegaan met de trein. We hebben de harbour bridge en het opera house bekeken en we zijn naar de westfield tower geweest waar je over de hele stad uit kunt kijken. Ook zijn we nog naar sealife geweest.

vis!

Vandaag was DE dag! We hebben de Harbour bridge beklommen. Het was heel mooi weer vandaag dus we hebben voor de bridgeclimb nog even gechilld in de botanical gardens met uitzicht op het opera house. Om 12.45 begon onze climb. Eerst moesten we formulieren invullen en daarna kregen we een pak aan. Nadat we door de security poortjes waren geweest kregen we onze climb gear. Voor we de echte brug op gingen deden we een paar oefen ladders. Het uitzicht vanaf de brug was super mooi. Onderweg vertelde de guide van alles over de brug en maakte foto’s wij genoten ondertussen van het fantastische uitzicht.

op de brug!

Na de klim zijn we wat gaan drinken bij het opera house, ik had een super lekkere cocktail met lavendel.

Harbour Bridge

Op 15 juli zijn we naar Bondi beach geweest. We zijn van Bondi beach naar Coogee beach gelopen langs het strand. Het was erg mooi weer en Bryan heeft gezwommen in de zee, mega koud! Later kwamen we een zwembad tegen aan het strand, dat moesten we natuurlijk even uitproberen. Ik dacht nog, er zwemmen best wat mensen, het is vast verwarmd maar nee ook dit was super koud. Verder geluncht en op het terras gezeten.

in het koude zwembad

De volgende dag was het niet echt mooi weer. Toen we in de stad kwamen regende het mega hard. We zijn naar het Sydney museum geweest wat best interessant was. Ook zijn we naar het wildlife park geweest. Na het wildlife park werd het droog en konden we toch nog de stadswandeling doen. We zijn met de ferry naar Darling harbour geweest en vanaf daar naar China town gelopen. We hebben in china town gegeten. Het was erg lekker maar met stokjes eten is niet echt mijn ding.

etende koala met het opera house

De dag erna zijn we verder gereden naar Jervis bay waar we een walvissen tour wilde doen. De vrouw van de tour vertelde ons dat het weer slecht was en dat we beter later in de week konden gaan. we hebben daarom onze planning veranderd en zijn doorgereden naar Batemansbay.

grand pacific drive

Op 18 juli zijn we een dagje naar Canberra geweest. We hebben een rondje door de stad gelopen, die best rustig was voor een hoofdstad. Daarna zijn we naar de war memorial gegaan. Er was een groot museum bij de memorial waar we ook zijn geweest. Het was een interessant museum maar teveel lange verhalen om alles te bekijken. Na Canberra zijn we weer terug gereden naar Nowra waar de de smerigste maaltijd van de hele vakantie hebben gegeten door een vieze BBQ die er niet vies uitzag.

war memorial Canberra

De dag erna zijn we naar pinguin head geweest een walvissen spot. We hebben er meer dan een uur gezeten maar geen walvissen gezien helaas. Daarna zijn we naar een park geweest waar je tussen de bomen kon klimmen over allerlei obstakels, echt heel leuk.

We moesten de volgende dag om 11 uur pas bij de whale watch boot zijn, dus besloten we eerst te gaan hardlopen langs het strand. Ik vond het best zwaar na al dat vakantie vieren. Daarna zijn we naar de walvissen boot gegaan. De Crew vertelde ons dat het heel koud zou worden, maar uiteindelijk viel dat reuze mee. Al vrij snel na het vertrek van de boot zagen we walvissen, echt heel gaaf om te zien! Na de boottocht zijn we boodschappen gaan doen in Batemans bay waar we al eerder waren geweest en zijn we doorgereden naar Bourlee waar we nog even een drankje deden op het strand.

op de walvissen boot walvissen

Dit is het punt waar mijn dagboek ophoud (ik loop een tijdje achter), en mijn blog te lang wordt. De dagen na 20 juli zijn we verder langs de kust omlaag gereden richting Melbourne. We zijn in Wilson Prometory park geweest waar we een wilde wombat hebben geaaid en een berg beklommen met wederom een prachtig uitzicht. Ook zijn we bij de universiteit gaan kijken, waar we wel een flink stuk voor om moesten rijden, maar toch leuk dat Bryan kon zien waar ik het afgelopen half jaar naar school ben geweest en ook leuk dat ik toch nog een Monash vest kocht. Ook zijn we naar philips island geweest, erg leuk. We hebben kangoeroes gevoerd en pinguïns gezien (in de stromende regen maar we hebben ze gezien!).

op de top van mount oberon Wombat op de weg Ik met wombat Bryan met kangoeroe nog een keer met een kangoeroe

In totaal hebben we 6132 km gereden, zijn we in 3 staten (en Canberra, wat volgens mij een aparte staat is) geweest en hebben we meer dan 7000 foto’s gemaakt. Het was echt een super reis waarin we heel veel mooie dingen hebben meegemaakt en hebben gezien. Een super ervaring die we niet hadden willen missen.

Liefs Bryan en Tessa

1. Danielle:
    27 juli 2015
    Zo zeg echt weer een mooi verhaal met super foto's erbij.
    Wat een ervaringen.
    Bedankt voor jullie verhalen.
    En een hele goede reis.
    Liefs Daan
  2. Linda:
    27 juli 2015
    Leuk verhaal. Gelukkig ben je morgen weer thuis. Dan hoor ik nog meer verhalen en zie ook mooie foto's. Tot snel mama
  3. Els:
    28 juli 2015
    Als ik dit lees heb ik je vanmorgen aan de telefoon gehad en zijn jullie weer veilig thuis, maar wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt dat neemt niemand je meer af. Echt genieten. En wat een geweldige foto's. Ik ga ervan uit dat we in de toekomst veel verhalen zullen horen en foto's zullen zien. Voorlopig maar even bijkomen. Heel veel,liefs van oma en opa.