Reis Bryan en Tessa week 2

13 juli 2015 - Sydney, Australië

Hoi Allemaal,

Op 3 juli zijn we van Port Germein vertrokken naar Wilpena Pound, een plaatsje in Flinders Ranges national park.

Onderweg hebben we kaartjes verstuurd naar de Opa’s en Oma’s, die we in Adelaide met veel zorg hebben uitgezocht.

Quorn

Hierna zijn we doorgereden naar de camping in Wilpena Pound. Onderweg kwamen we bij een hutje waar je geld moest betalen om het park in te komen. Het geld moest je achterlaten in een soort brievenbus.

Na het inchecken op de camping zijn we gaan wandelen. Een route naar Mount ohlssen bagge op 923 meter hoogte. Het was geen normale wandeling maar meer een soort klim, meer geschikt voor berggeiten als je het mij vraagt, maar we zijn boven gekomen. De wandeling was 3.5 km heen en 3.5 km terug maar als je daarvan ongeveer 600 meter moet klimmen duurt het toch best lang en word je ook best moe.

P7031226 kopie uitzicht vanaf Mount ohlssen bagge Bryan op Mount ohlssen bagge ik op Mount ohlssen bagge

’s Avonds probeerde we pasta te koken op het gasstel in onze camper wat niet echt lukte helaas. Wel had Bryan een mooi vuurtje gestookt waar we lekker warm en gezellig bij konden zitten.

Kampvuurtje

De volgende dag stond de St Mary’s peak wandeling op het programma van ongeveer 15 km. Dit is de hoogste berg van Wilpena pound, hij is 1171 meter hoog. Het begin was makkelijk, de eerste 5 km hoefde we niet te klimmen. Daarna werd het moeilijker en na ongeveer 3 uur waren we boven. Al een stuk eerder was ik helemaal klaar met al dat klimmen maar Bryan hield de moed erin. Boven hebben geluncht en daarna zijn we weer naar beneden gelopen.

uitzicht vanaf St mary's peak

Rond 4 zijn we met de auto lookouts gaan bekijken, waar je alleen maar kon komen over unsealed roads, niet echt fijn met onze auto maar het uitzicht was mooi. Onderweg zagen we heel veel kangoeroes en ook 2 boksende kangoeroes.

onze Campervan!

’s Avonds zijn we uiteten gegaan. We aten schnitzel en kangoeroe biefstuk, erg lekker allebei. Daarna weer bij ons vuurtje gezeten.

Op 5 juli zijn we ’s morgens begonnen met een korte wandeling naar een lookout point midden in Wilpena Pound. Wilpena Pound is een soort van krater gevormd door bergen.

wij bij lookout tijdens wandelingetje

Na de wandeling zijn we in een 4 persoonsvliegtuigje gaan vliegen over Wilpena Pound. Erg mooi was dat, je kon nu nog beter zien dat Wilpena Pound een soort van krater is en dat we erg hoog geklommen hebben tijdens onze wandeling naar St Mary’s peak.

uitzicht vanuit het vliegtuigje wij bij het vliegtuig

Na de vlucht hebben we nog een wandeling gemaakt naar een rots met Aboriginal schilderingen. Ik had helemaal geen zin meer om te wandelen dat had ik de afgelopen dagen al genoeg gedaan maar Bryan vond dat we er toch maar heen moesten lopen we waren er nu toch, en de tekeningen waren best mooi. Daarna zijn we naar Petersborough gereden, vlak bij het koudste plaatsje in South Australia, snachts vroor het.

Aboriginal schilderingen

De volgende dag zijn we doorgereden naar Broken Hill. Hier zijn we naar de day dream mijn geweest, een zilver mijn. We kregen een rondleiding onder de grond. Heel knap dat de mensen daar vroeger niet verdwaalde. De rondleiding was best interessant voor zover de gids met zwaar Australisch accent te verstaand was.

op naar de mijn! op naar de mijn!

Daarna zijn we naar de camping gegaan waar het erg druk was omdat het nu school vakantie is hier. We hadden nog net een plekje op een parkeerplaats maar dat was prima.

De volgende 2 dagen hebben we de grote oversteek gemaakt en hebben we bijna 1100 km gereden. Deze route ging door allemaal verschillende soorten natuur, erg leuk om te zien dat de natuur zo kan veranderen.

drive selfie rood stoplicht terwijl er nergens iets te bekennen is Pelikaan bij de Camping

We zijn aangekomen in Katoomba een plaatsje in de Blue mountains, waar we the 3 sister hebben bekeken en langs het visitor center zijn geweest voor we naar de camping gingen.

3 sisters

We hebben nu al ongeveer 3300 km op de teller staan en meer dan 1500 foto’s gemaakt. We zijn begonnen aan het bewerken van onze filmpjes voor de after Austrlia movie.

onze reis tot nu toe

Liefs Bryan & Tessa

1. Philip Gevaert:
    13 juli 2015
    Zo beleven jullie nog eens wat! Daarbij vergeleken is onze vakantie maar een hele saaie boel. Jullie zien veel en doen ook nog eens veel. Tessa, al dat klimmen wandelen en klauteren is soms niet zo leuk maar achteraf zul je er wel een goed gevoel bij hebben dat je het gedaan hebt. Dit os de lans van je leven. Geniet er van! En wat zijn er een leuke foto's bij! Nogmaals als opa en oma zijnde zijn we beretrots op je. Fijn dat je dit allemaal met Bryan samen kunt doen. Het bovenstaande geldt natuurlijk ook voor hem. Liefs en een dikke knuffel van opa en oma.