Tasmanië en de rest

17 juni 2015 - Melbourne, Australië

Hoi allemaal,

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik iets geschreven heb, dus ik heb wel het een en ander te vertellen.

Ik heb mijn opdracht voor Marketing law teruggekregen (21 mei) ik had 24 van de 30 punten, daar was ik wel blij mee. De dag erna was ik van plan naar het college van International law te gaan maar voor het eerst sinds ik hier ben had de trein vertraging en daardoor was ik te laat en heb je de les maar gelaten voor wat het was en ben ik alvast aan mijn fotoboek gaan werken. ‘s avonds zijn we opgetut en al naar het Crown casino gegaan, was super leuk en we hebben een hele grote lekkere cocktail gedronken maar de spelletjes in het casino zijn niet mijn ding.

ik met grote cocktail Anne en ik bij Crown Casino

Op zaterdag zijn we naar Sealife gegaan. Het was heel leuk, we hebben veel dieren gezien, hele grote roggen en een hele grote krokodil. ’s Avonds zijn we naar een AFL game geweest dat is een typisch Australische sport. We bekeken de wedstrijd in een heel groot station. Ik had van te voren de spelregels opgezocht dus het spel was wel te volgens en het was een spannende wedstrijd. We zijn nu die hard fans van de Hawks, helaas wonnen ze niet maar waren natuurlijk wel beter.

sealife! schildpad! Grote rog in sealife MCG stafion, the hawks tegen de Sydney Swans

De dagen daarna niet zo heel veel gedaan. Vooral naar school geweest gesport en met Bryan geskyped.

Op 28 mei was Anne jarig en omdat haar zusje bij ons op visite was en zij ook jarig is geweest en ik in juni jarig ben besloten we om al onze verjaardagen te vieren. Dat was heel gezellig. ’s Avonds gaven we een klein feestje voor onze vrienden, ook heel leuk.

mijn verjaardagscadeau van Anne, een fotoboek voor fotografie

De dag erna gingen Anne en Lotte op weekendtrip en was ik alleen thuis. ’s Avonds was er een feestje van MOVE omdat het de laatste lesdag was.

Ik eet ook nog gezond hier Op het MOVE feestje

Hierna ben ik ziek geworden en heb ik verder hard gewerkt aan me final project voor fotografie die ik na het weekend af moest hebben omdat ik naar Tasmanië ging.

foto voor mijn final project

Op 2 juni ben ik met Katharina Claudia en Jessica naar Tasmanië geweest. Het was echt heel leuk. Na wat gestuntel met het gewicht van de koffers en wat spullen overpakken konden we vertrekken, de vlucht duurde niet eens een uurtje. We zaten bij de nooduitgang dus lekker veel ruimte. Tasmanië is erg mooi, maar wel een stuk kouder dan in Melbourne. De kachel op onze kamer werkte niet heel goed en de dekbedden waren niet zo dik dus ik ging steeds naar bed met 2 broeken, sokken en een trui, maar dat maakte niks uit want met al die kleren aan was het best te doen. De dag nadat we aankwamen hebben we een tour gedaan naar Port Arthur, een soort openlucht museum. 2 andere meiden die we kennen waren ook in Tasmanië en besloten dezelfde tour te doen, super gezellig. Op weg naar Port Arthur stopte we op allerlei mooie uitzichtpunten. Het museum was ook best interessant, het ging over krijgsgevangen van Engeland die naar Tasmanië werden verbannen om daar te werken voor een paar jaar of hun hele leven. De tour guide was erg aardig en wist veel te vertellen over Tasmanië.  ’s Avonds wilde de meeste van ons graag ergens in de haven eten omdat je daar pas echt lekkere vis kon eten, ik koos het kindermenu want ik had niet zo zin in fish&chips.

Port Arthur gevangenis Port Arthur Ik in de gevangenis Ergens in Tasmanië oudste brug van Tasmanië Op de boot met Claudia

De dag erna ging de tour verder naar Wineglas bay. We hebben een wandeling gedaan naar een uitkijkpunt waar je de hele baai kan zien. Het werd echt heel mooi weer onderweg en ik deed zelfs een trui uit (ik had alle dagen nog 2 truien aangehad overdag).  Weer reden we langs allemaal uitzichtpunten en ze waren misschien nog wel mooier dan de dag ervoor. De 2 meiden die met ons de tour deden vlogen vandaag terug naar Melbourne. De tourguide zette ze af bij het vliegveld en wij haalde daar onze auto op voor de volgende dag. Vandaag kookte we in het hostel, we aten allemaal soep.

Met ze allen bij Wineglass bay Wineglass bay Ergens vlak bij Wineglass bay pyjama party in het hostel

Voor vrijdag hadden we een auto gehuurd. We zijn naar Mount Wellington gereden, we hadden gehoord dat het erg mooi was op de top maar dat het wel een lange wandeling was. Wij waren voorbereid op een zware tocht door kou en misschien wel sneeuw want dat was ons verteld. Het was erg mooi weer en we waren redelijk op tijd vertrokken vanwege de lange wandeling. Eenmaal op de berg kwamen we ineens voorbij het punt waarvan ons was gezegd dat we vanaf daar niet verder konden. We zagen niks en besloten om door te rijden, onderweg stopten we een paar keer om foto’s te maken. We merkte wel dat het kouder werd en er lag ook wel wat ijs op de weg maar de weg was nog open dus reden we maar gewoon door. We vroegen ons nog af waar de wandeling zou beginnen maar voor we het wisten bereikte we de top, maar dan niet na een wandeling maar gewoon met de auto. Het uitzicht was echt heeeeel mooi en er lag sneeuw! Na alle sneeuwpret zijn we naar de Cadbury factory gegaan, een chocolade fabriek. We dachten dat we een tour kregen door de fabriek maar helaas kregen we alleen een presentatie. Daarna gingen we naar de Cadbury winkel, een hele winkel vol met chocola. We hebben natuurlijk de nodige versnaperingen en souvenirs voor thuis ingeslagen. Na de chocolade fabriek zijn we terug gereden naar Hobart om daar nog een beetje de stad te bekijken want we verbleven er nu al 3 dagen maar we hadden nog niks van Hobart gezien. We liepen wel tegen een probleempje aan, want waar laat je de auto? Bij het de toeristen informatie center vertelde ze ons dat we het beste de auto daar voor de deur konden zetten en dan steeds de meter bij te vullen want de parkeergarages zouden waarschijnlijk vol zijn. Dus dat deden we, na een half uur gingen we de meter bij vullen, we vonden helaas een niet zo leuke verassing op de vooruit, een boete voor onbetaald parkeren. We waren dus te laat. We hebben om informatie gevraagd en Jessica zou nog te horen krijgen hoe we moesten betalen (ze kreeg van de week te horen dat we het niet hoeven te betalen waarom was niet helemaal duidelijk maar we hoeven niet te betalen dus ik vind het prima). Na de boete zijn we wat eten gaan halen en zijn we naar het vliegveld gereden om te auto in te leveren en terug te vliegen. Weer moesten we goochelen met de bagage want door ons bezoek aan de chocolade winkel hadden we wat extra kilo’s mee, maar uiteindelijk kon alles mee. De vlucht ging weer super snel en we waren best snel weer thuis.

Onze auto! Mount Wellington Op de top met sneeuw! uitzicht mount wellington ik probeer handig ergens van af te klimmen, lukte niet helemaal uitzicht ander uitzicht ik met Katharina Op Mount Wellington chocolade fabriek

Zaterdag heb ik niet zo veel gedaan, vooral beetje uitgerust en een beetje gesport. We zijn met Katharina uiteten geweest omdat zij alweer naar huis ging was heel gezellig.

Op zondag zouden Anne en ik naar French island gaan om wilde koala’s te spotten. we stonden super vroeg op om de ferry te kunnen halen. Toen we na een reis van bijna 2 uur bij de ferry kwamen bleek hij niet te gaan want het waaide te hard.

ik met french island op de achtergrond

Maandag is het harde leren begonnen. Ik was mega vroeg in de bieb en ik heb veel geleerd. Ik heb verder eigenlijk de hele week geleerd, het is toch best moeilijk om dingen te leren die je in het Nederlands al kent maar nu in het Engels moet weten.

Vandaag mijn eerste tentamen gemaakt en ondanks dat het een open boek tentamen was, vond ik het best moeilijk. Hopelijk heb ik genoeg punten gehaald. Komende week nog even hard leren voor marketing law en dan moeten we al voor 1 nachtje verhuizen naar een hostel en komt Bryan al bijna en dan gaan we op reis met de camper!        Tot snel!

Liefs Tessa

1. Amber:
    Leuk Tessa! Veel plezier met Bryan en tot over 1,5 maand ! xx
  2. Philip Gevaert:
    17 juni 2015
    Meiske, meiske, als ik dat allemaal lees dan gloei ik van trots. En oma met mij. Het is weliswaar een maand geleden dat je wat schreef maar dat neemt niet weg dat wij vinden dat je heel erg veel doet. Je combineert het uitgaansleven heel erg goed met de studie. En dan je trip naar Tasmanië moet ook echt heel leuk geweest zijn. Je ontmoet nog steeds weer andere mensen. Wat doe je een hoop levenservaring op. De foto's zullen we allemaal apart bekijken. Wie had dat ooit gedacht dat je studiereis er zo uit zou gaan zien. Heel veel liefs van een supertrotse opa en oma.
  3. Jolanda de Jonge:
    17 juni 2015
    Super Tessa, Print hem snel uit voor Oma. Nog veel plezier.
  4. Danielle:
    17 juni 2015
    Wauw heerlijk weer een verhaal van jou met hele mooie foto's. Veel succes met je tentamens en veel plezier met Bryan straks.
    Liefs Daan
  5. Linda:
    17 juni 2015
    Leuk verhaal, succes met je tentamen. Heel veel plezier samen met Bryan op vakantie. Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover.
    groetjes mama xxx