Weer een paar weken voorbij...

18 mei 2015 - Melbourne, Australië

Hoi allemaal,

2 weken terug ben ik naar Dandenong national park geweest. Dit is een natuurpark in Melbourne. Ik kon er met de trein heen, het duurde ongeveer een uur en een kwartier (zo groot is Melbourne dus, een uur en een kwartier met de trein binnen Melbourne!). Eenmaal aangekomen ben ik een wandeling gaan maken, the 1000 steps. 1000 traptreden stijl omhoog, dat was best wel zwaar, maar ik heb de top gehaald. Onderweg heb ik geprobeerd goede foto’s te maken voor mijn finalproject voor fotografie. Dat is denk ik niet helemaal gelukt maar het was wel erg mooie natuur. Het leek een beetje op een regenwoud, het was er ook erg warm en vooral vochtig. Ik heb tijdens de wandeling papegaaien gezien en een kookaburra, een Australische vogel.

paddestoelen papegaai ik in Dandenong national park boom 1000 steps, step 1

Na dit weekend heb ik eigenlijk de hele week aan mijn opdrachten voor marketing law en international law gewerkt. De opdrachten zijn nu ingeleverd dus nu wachten op het cijfer.

Vorig weekend ben ik op surf kamp geweest en het was echt heel leuk maar surfen is wel erg moeilijk.

Op vrijdag eerst nog even hard gewerkt aan mijn international law essay. Om 2 uur vertrokken we, we reden mee met een ander lid van de boardriders club. We zijn een paar keer verkeerd gereden maar uiteindelijk bereikte we Sandy point. We waren helaas te laat en konden niet meer surfen. We verbleven in het pand van de lifesaving club. Wat wel fijn was want het was best koud, en normaal gaan ze kamperen in tenten met surf kamp. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen. Iedereen was heel aardig en er waren ook best wat internationale studenten. We moesten voor ons eigen eten zorgen, Anne en ik aten ravioli met ketchup, erg lekker. ’s Avonds was het erg gezellig.

Surfcamp de slaapkamer

De volgende ochtend was er om 10 uur een surf les voor de beginners. Eerst allemaal een wetsuit aan want het was maar ongeveer 17 graden, misschien nog wel kouder. Daarna met de surfplanken naar het strand lopen wat op zich best al een opgave was voor zo een ukkie als ik. Eerst even oefenen op het strand, daarna de golven in. Het is nog best lastig om te gaan staan als je op een surfplank ligt, maar uiteindelijk is het gelukt om een soort van te kunnen staan (en daarna gelijk om te vallen).

’s Avonds hadden we een thema feest, het thema was R&B. het was een erg leuk feest. We werden ingedeeld en teams en gingen spelletjes doen. Ons team, team Gold, heeft gewonnen.

R&B feestje

De volgende ochtend zijn we vroeg weer richting school gegaan, het weer was erg slecht en ook de golfen waar niet goed dus het was niet zo erg om te vertrekken. Eenmaal op school aangekomen heb ik nog was huiswerk gedaan, ja precies ik was op zondag op school en ik deed huiswerk dat moet ook gebeuren.

Op dinsdag avond ben ik met Anne en 2 andere exchangestudents naar een Trivia night in een bar gegaan. Het was erg gezellig maar de vragen waren nogal Australisch georiënteerd en we wisten bijna geen enkele vraag, geen winst voor team The internationals dus, maar het was een erg gezellige avond.

Trivia night

De rest van de week ben ik naar school geweest en heb ik nog wat dingen opgezocht voor de reis die ik samen met Bryan ga maken. Voor de rest heb ik niet zo veel gedaan.

Dit weekend ben ik weer naar Dandenong national park geweest om foto’s te maken voor fotografie. Ik mocht de lens van een klasgenootje lenen om te proberen of ik zo beter mijn idee kon fotograferen. Ik denk dat de foto’s wel goed gelukt zijn dus dat ik mooi. Het was heel mooi weer daarom heb ik ook nog een paar uur rondgewandeld, erg mooi allemaal.

Dandenong National park

Tot snel!

Liefs Tessa

1. Erik Gevaert:
    18 mei 2015
    Lieve Tessa, echt heerlijk om een mailtje te ontvangen waar in aangegeven wordt dat er weer een nieuw reisverhaal te lezen is. We genieten er iedere keer opnieuw weer van. Succes nog daar en geniet maar lekker. We zijn trots op je!!
    Liefs pappa.
  2. Linda:
    18 mei 2015
    Leuk verhaal je beleef genoeg. Ook nog even studeren. Dan lekker samen met Bryan op vakantie. Succes. Ik ben aan het aftellen. Groetjes mama xx
  3. Danielle:
    Leuk verhaal weer hoor. Ik krijg ook zin om mooie foto's te maken daar. Echt mooie natuur!
    Heel veel succes nog met je studie.
    En veel plezier.
    Dikke knuffels van Jeroen, Fleur, Bart en van mij natuurlijk.
  4. Philip Gevaert:
    19 mei 2015
    Lieve Tessa, je bent wel hartstikke goed internationaal bezig zeg. Je ontmoet veel mensen en als wij dat zo lezen kun je je altijd weer erg gemakkelijk aanpassen. Bovendien weet je ook nog wat van je studie te maken. Je doet het geweldig! Het ie steeds weer leuk om je verhaal te lezen. En...we kunnen ons goed inleven in je belevenissen. We zijn heel erg trots op je. Heel veel liefs van opa en oma.