De afgelopen weken

1 mei 2015 - Clayton, Australië

Hoi Allemaal!

Het is al weer even geleden dat ik heb geschreven want ik heb sinds die tijd niet heel veel speciale dingen gedaan.

Ik moest voor fotografie de eerste 3 projecten inleveren. Ik heb inmiddels mijn cijfer terug, een 5.7, niet zo goed helaas. Mijn foto’s waren niet creatief genoeg. De opdrachten zijn meer gericht op creativiteit dan ik had verwacht, ik wilde meer leren over mijn camera in plaats van over creativiteit. Maar ik werk nu dus hard om mijn final project heel creatief te maken.

Voor Exploring contemporary Australia hebben we een filmpje in moeten leveren en daarvoor had ik een 8, dus daar ben ik wel blij mee. Ook heb ik vandaag mijn weekly journal ingeleverd, hopelijk krijg ik daar ook een goed cijfer voor.

Mijn knutsel werkje in weekly journal

Verder ben ik nu bezig met een groepsopdracht voor marketing law, en dat gaat volgens mij best goed. Ook werk ik aan een essay voor International law, maar dat is wel echt heel lastig.

Op 25 april was het hier ANZAC day. Dat is een dag waarop de Australische en Nieuw Zeelandse soldaten die hebben gevochten tijdens de landing in Gallipoli tijdens de eerste wereld oorlog worden herdacht. De dag begin met een Dawn service. De service begint met zonsopkomst, dat is dus rond een uur of 6 in de ochtend. Het was een herdenkingsdienst die niet al te lang duurde. Het verbaasde me hoeveel mensen erop af komen ondanks het feit dat je als je een beetje goede plek wilt hebben je er al om een uur of 5 moet zijn. Ik denk dat er wel een paar duizend mensen waren. En dat ‘s morgens vroeg in de regen. Na de service is er een parade waarin soldaten, matrozen en mariniers marcheren. Verder lopen ook veteranen mee in de parade.

Poppies @ federation square shrine of remembrance tijdens ANZAC day Alle mensen lopen terug naar de stad

De zondag erna was er vanwege koningsdag in Nederland een dutch orange festival waar je frikadellen, stroopwafels en nog meer Nederlandse dingen kon eten. Ook was er een kraampje met Nederlands eten. We hebben vlokken en speculaas gekocht, lekker!

Afgelopen week ben ik 2 dagen de stad in geweest met Celine, een meisje dat ik in Airlie beach op de boot heb leren kennen. Het was erg gezellig. Ik moest van haar een Boost juice proeven. Dat is een smoothie winkel die hier zo ongeveer op elke hoek van de straat zit. Ik had nog nooit een Boost juice gehaald want ik houd niet zo van smoothies en ze vragen er natuurlijk ook veel te veel geld voor. Maar ik moet zeggen de smoothie die ik had was erg lekker!

Boost juice

Afgelopen woensdag ben ik naar een feestje van de exchange club geweest, heel gezellig!

Er staan nog wel leuke dingen op het programma! Zaterdag ben ik van plan naar de Dandenongs te gaan, een national park, voor fotografie. En volgend weekend ga ik op surfcamp met de boardriders club. Ben benieuwd of ik er wat van kan haha. En verder ga ik ook nog naar de surfdag van de exchange club.

Liefs Tessa

1. Marloes:
    1 mei 2015
    Je heb dan geen speciale dingen gedaan maar je heb weer niet stil gezeten!!

Hou de brievenbus maar weer in de gaten!!!

En geniet er nog maar lekker van!!!

Dikke
  2. Tessa:
    1 mei 2015
    Dat doe ik zeker! Ik krijg zo veel post het past bijna niet meer in de brievenbus hahahik hang alles op
  3. Linda:
    1 mei 2015
    Jij beleeft toch veel moois daar aan de andere kant van de wereld. Jammer van je cijfer van fotografie. Maar die 8 is natuurlijk top. Heel veel succes verder met de studie. Groetjes mama xx
  4. Danielle:
    1 mei 2015
    Leuk verhaal weer Tessa. Je hebt best weer veel gedaan. En die cijfers, gaat toch goed.
    Veel plezier en sterkte met al je schoolopdrachten.
    Liefs Daan
  5. Erik Gevaert:
    Lieve Tessa,
    Ik kan alleen maar zeggen dat we allemaal geweldig trots op je zijn!!
    Heel veel liefs!! Pappa
  6. Philip Gevaert:
    3 mei 2015
    Sorry voor mij late reactie. Zeer drukke werkzaamheden vanwege ons weekendje op een minicamping in van een veehouderij in Gorredijk noopten mij hiertoe. Tessa we lezen dat het uitstekend met je gaat. Een wat minder cijfer voor je foto's doet er helemaal niet toe. En zo beroerd was dat cijfer niet. Je onderneemt veel en je geniet. Zelfs van het lezen op je balkonnetje. Je reist, je doet vakanties en je hebt contact met veel andere mensen. We vinden het allemaal heel geweldig. Bovendien weet je en passant ook nog te studeren. Kortom je doet het prima en we genieten van reisverhalen. Liefs en een hele dikke knuffel van opa en oma.