Vakantie!

15 april 2015 - Caulfield East, Australië

Vanaf goede vrijdag begon de vakantie. Zaterdag ben ik naar Cairns gevlogen, we waren veel te vroeg op het vliegveld, maar beter te vroeg dan te laat. Ik vloog met alleen handbagage die 7 kg mocht wegen en natuurlijk was mijn koffer te zwaar ook al had ik echt bijna niks mee, maar gelukkig heeft niemand mijn koffer gewogen en kon ik hem gewoon zonder problemen meenemen. De vlucht ging goed, het duurde ongeveer 3 uur.

Eenmaal aangekomen in Cairns kwamen we tot de ontdekking dat het toch wel echt een stuk warmer is daar dan in Melbourne haha. We werden opgehaald door het hostel waar we sliepen, dat was echt super fijn!

ons hostel in Cairns

De volgende dag moesten we vroeg op want we gingen op een boot naar het Great barrier reef om daar te snorkelen. Ik had nog nooit gesnorkeld, en ik ben ook best bang voor alle beesten eigenlijk dus ik vond het best spannend. Vooral omdat iedereen maar bleef praten over hoe graag ze haaien wilde zien, ik wil die namelijk helemaal niet zien haha. We moesten best ver varen naar de eerste snorkel plek maar het was mooi weer dus het was goed te doen op de boot. Toen we er waren kregen we flippers, een snorkel en een anti kwallen pak. Dit pak was niet verplicht maar het is kwallen seizoen dus ik dacht misschien maar beter al ik het wel aan doe. Toen we het water in moesten wilde ik meteen al niet meer want er zwommen echt joekels van vissen precies op de plek waar wij het water in moesten. Maar ik ben toch gegaan en snel naar het koraal gezwommen waar de vissen een stuk kleiner waren haha. ik heb echt hele mooie dingen gezien toen we aan het snorkelen waren. Ik weet niet welke vissen het allemaal waren, maar ze waren mooi met veel kleuren. En ik heb Nemo visjes gezien!

ik op de boot de grote vissen ik aan het snorkelen! Ik met visjes zebra vissen

Na een tijd gesnorkeld te hebben kregen we lunch op de boot en zijn we naar een andere snorkel plek gegaan.

Op maandag wilde we naar het strand gaan maar de zon scheen niet en het was heel benauwd, dus zijn we maar naar het winkelcentrum gegaan want daar hadden ze airco haha. Ik at een lekker verse cinamon donut, en daarna hebben we nog wat rondgelopen in Cairns. ’s Avonds hebben we pannenkoeken gebakken in het hostel, erg lekker!

cinamon donut

Dinsdag was een reisdag. We zijn met de bus van Cairns naar Ailie beach gegaan en dit duurde ongeveer de hele dag. Het hostel waar we verbleven was erg leuk. Ze hebben allemaal kleine huisjes inplaats van kamers. Ons huisje keek uit op het zwembad.

hostel in Airlie beach

Woensdag zijn we naar het strand in Airlie beach gegaan en hebben het plaatsje verkend. Het strand was erg mooi, niet te groot en helemaal niet zo druk dus chill.

airlie beach

De volgende dag ging begon mijn zeiltocht langs de white sunday islands. Dit was echt super leuk! De eerste dag zijn we naar een baai gevaren waar we gingen slapen. Toen we daar aankwamen werd het al wat later en frisser maar we gingen toch zwemmen, het water was 27 graden. In het water was warmer dan op de boot haha. de volgende dag zijn we verder gevaren.We hebben heel veel mooie dingen gezien maar het allermooiste was whitehaven beach, dat is echt het mooiste wat ik ooit heb gezien. Na whitehaven beach zijn we naar een snorkel plek gegaan, ook werd er een glijbaan opgeblazen vanaf het dak van de boot, super leuk! Daarna verder gevaren naar een andere snorkelplek waar we de volgende ochtend gingen snorkelen. Na het snorkelen zijn we weer terug gevaren naar airlie beach. Het was nog vroeg dus ben ik met een meisje dat ik had leren kennen op de boot nog even naar de Lagoon (een soort zwembad) gegaan, heel gezellig. ‘S middags hadden we een didgeridoo les. Ik heb ontdekt dat ik geen talentvolle digeridoo speler ben maar het was erg grappig om een keer te doen. ’s Avonds was er een afterparty van alle boten die die dag terug waren gekomen, je kreeg er ook gratis pizza dus we gingen erheen. Het was erg gezellig en uiteindelijk kregen we ook nog kannen sangria omdat we met de mensen van onze boot bij elkaar zaten.

The New Horizon in de haven The New Horizon glijbaan! vis nog een andere grote vis Maori ras zonsondergang whitehaven beach whitehaven beach

Op zondag ben ik met Celine een beetje door Airlie beach gaan lopen en daarna naar de lagoon gegaan. We hebben samen gegeten en de dag afgesloten met een mcflurry, lekker!

Op maandag vloog ik terug naar Melbourne. Ik vloog vanaf Hamilton island. Ik moest daar heen met een boot en op me ticket stond 7.15 vertrekken dus ik was ruim optijd aanwezig daar ik denk zo ongeveer 6.45. Bij het inchecken werd me verteld dat mijn boot om 8.20 zou vertrekken, ik was dus wel erg vroeg. Maar ze hadden gratis wifi dus ik heb me goed vermaakt haha. De terug vlucht ging snel en ik was op tijd weer thuis.

Eenmaal thuis kon het stressen beginnen want ik moest vandaag (woensdag) 3 projecten inleveren voor fotografie. Ik moest alle foto’s nog printen en het lukte niet echt met photoshop maar na lang proberen en 100 keer opnieuw beginnen is het gelukt en heb ik alle 3 de projecten ingeleverd.

Liefs Tessa

1. Danielle:
    15 april 2015
    Wauw wat heb je weer veel leuke dingen gedaan zeg. En dapper dat je gewoon bent gaan snorkelen. Echt stoer!
    Het is daar echt mooi en wat maak je mooie foto's. Nu weer studeren dat hoort er helaas ook bij hihihi, veel succes.
    Liefs en knuffel Daan
  2. Linda:
    15 april 2015
    Even lekker z'n vakantie? Ik zie dat je het erg gezellig hebt gehad.Dan nu maar weer aan de slag. Her was weer een leuk verhaal en foto's.
    XXX MAMA
  3. Philip Gevaert:
    15 april 2015
    Hoi Tessa, We zijn heel erg trots op je dat je dit allemaal doet. En...nog in je eentje ook. Helemaal aan het andere eind van de wereld. Het is een hele belevenis geweest lees ik wel. Je bent op veel mooie plaatsen geweest. Het whitehaven beach lijkt ons ook wel wat om daar te bivakkeren. ha ha. Je bent er wel geweest en je hebt het allemaal wel gedaan. Ik denk dat dit een van de meest mooie vakanties geweest is die je ooit gedaan hebt. En...het leuke is: in feite is dit ook studeren. Weliswaar niet met je neus in de boeken maar iets van de wereld zien en je leren bewegen in een vreemde omgeving met allemaal vreemde mensen. En dat ook nog in het Engels. Heel erg mooi. Ik ga zeggen ga zo door lieve Tessa. We zien de foto's graag en je leuke reisverslagen zijn ook niet te versmaden. Heel veel liefs van oma en opa.