Drukke week

17 maart 2015 - Clayton, Australië

Hoi allemaal!

Er is alweer een week voorbij, de tijd gaat zo snel hier. Afgelopen week had ik een korte school week en een lang weekend ;)

Nadat we terug zijn gekomen uit Sydney zijn we maandag, dinsdag en woensdag ochtend naar school gegaan en woensdag middag weer vertrokken.

Maandag hadden we een lecture van exploring contemporary Australia, is opzich best interessant maar als je die nacht ervoor niet geslapen hebt is het toch iets minder.

Op dinsdag heb ik normaal een lecture van international law en een tutorial van contemporary Australia maar deze week niet. Deze week moesten we voor exploring contemporary Australia naar 2 musea. Het waren leuke musea en de mensen vertelde over de aboriginals en waar ze leefde en hoe, heel interessant. Ook heb ik besloten dat ik toch ook het vak Marketing law ga doen omdat dat een beetje serieuzer vak is dus ik dacht staat misschien beter op me cijferlijst.

Woensdag had ik photography en normaal vind ik dat leuk maar nu niet zo want mijn docente was niet zo spreken over mijn foto’s, gelukkig hoefde ze nog niet top te zijn en mag ik ze overnieuw doen. Na de les snel naar huis want Anne en Katherina stonden al op me te wachten met de auto voor onze road trip.

We zijn onze trip begonnen in Melbourne. Het was wel even spannend want je moet hier natuurlijk links rijden en je zit ook aan de verkeerde kant in de auto. Maar alles ging goed en we konden vertrekken naar de Great Ocean Road. Rijden langs de Great Ocean Road is heel mooi. Eigenlijk kan je bij elke bocht in de weg stoppen om even van het mooie uitzicht te genieten en wat foto’s te maken omdat het zo mooi is,  maar dat hebben we niet gedaan want dat schiet natuurlijk niet op haha.. maar we hebben heel veel mooie dingen gezien. We hebben overnacht in een Hostel in Apollo bay, een klein plaatsje aan de Great Ocean Road.

sea! Great Ocean Road Road trip girls ;) Nice road

De volgende dag zijn we weer verder gereden over de Great Ocean Road, en kwamen we onder andere bij de twelve apostels. Dit is wel een plek waar veel toeristen komen, maar het is dan ook heel mooi om te zien. We zouden eigenlijk overnacht in Port Fairy maar omdat het nog vroeg was besloten we door te rijden naar The Grampians, een nationaal park. Bijna de hele weg naar Halls cap onze overnachtingsplaats, rijd je door het nationaal park. Toen het begon te schemeren begon het spannendste gedeelte van onze road trip. Als het donker begint te worden komen namelijk de kangoeroes tevoorschijn, en voor je het weet staan ze midden op de weg voor je auto. Gelukkig hadden we een goede chauffeur met stalen zenuwen (goed gedaan Anne!) want telkens als er een kangoeroe in de buurt was schoot ik zo ongeveer door het dak van de schrik. Maar we hebben Halls Cap bereikt zonder een kangoeroe te raken.

IMG_2534 l.

Op vrijdag zijn we de hele dag op pad geweest in The Grampians. Wandelingen gedaan, mooie dingen gezien, op rotsten geklommen. Helaas werd ik ziek tijdens al deze leuke dingen, dus naarmate de dag vorderde vond ik alles wat minder leuk haha. ’s Avonds hebben we boodschappen gedaan voor het eten (en ik neusspray en strepsils) en zijn daarna naar een open veld gereden in Halls Cap waar als het donker wordt allemaal kangoeroes samen komen. Helaas werd het iets te snel donker en konden we geen foto’s maken, maar we besloten de volgende ochtend terug te gaan. eenmaal in het hostel ben ik naar bed gegaan en hebben Anne en Katherina spaghetti gekookt. Na het eten (wat maar een beetje later was dan etenstijd, rond 21:15 oepsie) hebben we nog even ons best gedaan, want we moesten nog vragen beantwoorden voor Exploring Contemporary Australia.

grampians grampians grampians mckenzie falls Kangoeroe op de weg nog een kangoeroe

Zaterdag ochtend zijn we vroeg opgestaan om nog een keer bij de kangoeroes te gaan kijken, en het was het zeker waard! Er waren echt heel veel kangoeroes gewoon in het wild en je kon er gewoon tussendoor lopen (er waren ook emoes en hertjes). We hebben daarna onze reis vervolgd naar Victor Harbor wat een hele dag rijden was (ik niet want ik was niet zo lekker en lag de hele dag op de achterbank). Victor Harbor is een mooi klein plaatsje aan de zee. Alleen toen we er aankwamen bleek het hostel waar we wilde slapen dicht te zijn dus moesten we nog snel iets anders zoeken, maar dat is uiteindelijk gelukt.

nog meer in het wild!

Zondag zijn we doorgereden naar Adelaide, en hebben een cruise gedaan over de rivier en wat gewandeld door de stad. De mensen hier zijn bezeten van cricket en er was een soort van festival vanwege de cricket, leuk om te zien. In de middag zijn we aan de lange reis naar huis begonnen, ongeveer 7 uur rijden. We reden dit keer over de Highway, maar dat is geen snelweg zoals wij die kennen, het gewoon een weg met een baan heen en een baan terug. De navigatie zei dan ook regelmatig na 265 km rechtdoor op de rotonde. En in die 265 km kwam je dan 1 keer langs een plaatsje en kwam je ook bijna geen andere auto’s tegen. Om ongeveer half 2 waren we thuis en stond de auto veilig in een parkeer garage.

Op maandag heb ik de auto weer terug gebracht naar het verhuur bedrijf, wat nog een klein mini drama was voor mij, want ik wist de weg niet en natuurlijk deed de navigatie het niet, dus moest ik me telefoon gebruiken maarja waar ga je midden in Melbourne CBD even stilstaan om dat te doen. Toen dat eenmaal gelukt was moest ik tanken. Ging op zich goed ik wist met welk knopje de tankdop open moest, maar de dop eronder kreeg ik niet open, dus maar even iemand gevraagd of die het wilde doen. Na het tanken moest ik de auto weg brengen, maar het was nogal druk in die straat en toen ik aan het zoeken was naar het bedrijf waar ik moest zijn begonnen allemaal mensen naar me te toeteren dus reed ik maar nog een blokje om, met als gevolg dat ik allemaal hook turns moest doen (een normale bocht naar rechts kennen ze hier niet). Eenmaal een plekje gevonden en bij dat bedrijf vertelde ze me dat ik de auto in de parkeer garage moest zetten, daar zat ik al helemaal niet op te wachten maar het is gelukt.

Uiteindelijk ging alles goed en was er niks aan de hand, behalve dat ik heel veel stress had om niks eigenlijk.

Deze week ga ik hard studeren want, de afgelopen weken heb ik dat nog niet echt heel veel gedaan.

Liefs Tessa

1. Linda:
    17 maart 2015
    Je hebt weer hoop meegemaakt. Ook leuke foto's. De tijd gaat hier ook wel snel. Nog 133 dagen en je bent weer thuis.
  2. Erik Gevaert:
    18 maart 2015
    Lieve Tessa, wat een heerlijk weekend moet dat geweest zijn zeg!!
    We leven allemaal met je mee en genieten iedere keer weer van je verhalen en mooie foto's.
    Heel veel succes met je studie en geniet met volle teugen van deze ervaring. Voor je het weet ben je weer thuis.

Liefs pappa
  3. Maria van Schagen:
    lieve Tessa,

Wat een mooi verhaal en wat ben jij aan het genieten en wij genieten een beetje met jou mee als we je verhalen lezen.

Geniet meid want dit is uniek !!

Succes verder en knap gauw weer op.

Liefs Maria
  4. Philip Gevaert:
    18 maart 2015
    Je benut je studietijd in Australië wel. En wat ondernemen jullie veel. En.. de foto's zijn ook heel erg leuk hoor. Maar ja, de route langs de Great Ocean Road moet je natuurlijk gedaan hebben als je daar bent. En al die kleine plaatsjes bezoeken is ook leuk. Jullie zijn echt drie ondernemende meiden, eh...meisjes, of moet ik dames zeggen. We bekijken de foto's stuk voor stuk hoor. Jammer dat je je de laatste dagen nniet echt top voelde. En ha ha, dat getover om de auto af te tanken en terug te brengen is echt iets voor jou Tessa. Maar het leuke is dat het allemaal gelukt is. Oma en ik genieten van je verhalen en van de foto's. Ik zou zeggen ga zo door lieve Tessa. We beleven het allemaal mee. Heel veel liefs van opa en oma.
  5. Danielle:
    18 maart 2015
    Ook wij genieten van je verhalen en bewonderen elke keer weer je mooie foto's. Hopelijk ben je weer een beetje opgeknapt. Succes verder op je mooie reis en een dikke knuffel van ons allemaal.