Tripje naar Sydney

9 maart 2015 - Clayton, Australië

Hoi Allemaal!

De eerste school week is alweer voorbij. De lessen zijn net als in Nederland, niet heel spannend. Fotografie vind ik wel heel leuk, en ook heel leerzaam, maar ook veel werk.

Om bij te komen van de eerste week school stond er een tripje naar Sydney op het programma. Donderdag avond zijn we met de bus vertrokken om de volgende ochtend om 7 uur te arriveren in ons hostel in Sydney. Helemaal gesloopt van de 12 uur durende busreis zonder slaap begonnen we aan een tour door Sydney. We hebben veel dingen gezien met als hoogtepunt natuurlijk the Harbour bridge en Opera House. De middag hebben we doorgebracht in Sydney, waarna we terug zijn gegaan naar het hostel om ons klaar te maken voor de party cruise door Sydney Harbour. Na de cruise kregen we kaartjes voor een club, het was een leuke club maar door de reis van de nacht ervoor hebben we het niet lang volgehouden.

War memorial Opera House & Harbour bridge Harbour Bridge Opera House vanaf de 'pilon' van de Harbour bridge Ik met Opera House

Zaterdag zijn we naar de blue mountains geweest. De blue mountains zijn erg mooi, ik ben blij dat ik er nog een keer heen ga want we hadden nogal haast de hele dag. Het was foto maken en weer door naar de volgende mooie plek.

Blue Mountains Wentworth Falls Blue Mountains

'S avonds zijn we naar de Mardi Gras geweest. Dat is de Australische gay parade. Het was een hele lange parade met heel veel mensen, echt heel leuk om te zien.

Mardi Gras

Zondag beach dag! we zijn met de ferry naar Manly beach geweest. Erg lekker, erg leuk, hoge golven :). Na Manly beach zijn we met de bus naar Bronte beach gereden. we hebben een wandeling gemaakt langs de kust naar Bondi beach. Op Bondi beach waren de golven nog hoger en eigenlijk te gevaarlijk om in te zwemmen.

Bondi Beach aan de kustlijn

Na de strand dag zijn we 's avonds weer met de bus naar Melbourne vertrokken, wat net zo slopend was als de heenweg, maar het was het waard, Sydney is een mooie stad en we hebben mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan.

De schoolweek is weer begonnen, en ik ben er achter gekomen dat ik toch iets meer moet dan ik eerst dacht, op zich logisch, school is school, maar toch een beetje een tegenvaller haha..

Liefs Tessa

1. Marloes:
    9 maart 2015
    Het was zo te lezen weer een top week!!! Lekker genieten, MAAR nu nog even je boeken in. Je bent er niet voor jan met de korte achternaam!!!
  2. Tessa:
    9 maart 2015
    haha ik doe me best, ik zit op het moment bij college dus I am working on it ;)
  3. Janiek:
    9 maart 2015
    Leuk Tessa, heerlijk aan het genieten lees ik! Mis je Nederland al ;)? Succes met college vandaag!
  4. Philip Gevaert:
    9 maart 2015
    Wat is het altijd weer een feest om je reisverslag te lezen. Tessa we zijn zo trots op je. Je bent echt een wereldreizigster. Je ziet op deze manier ook heel wat van de wereld. En..Sydney is echt de moeite waard om die stad te bezoeken zien we wel. Je hebt er dan ook uitbundig van genoten. En...laten we eerlijk zijn. Dit hoort ook bij je studie. Het studeren is echt niet alleen maar college volgen en met je hoofd in de boeken. Nee het is ook veel van de wereld zien wereldervaring op doen, mensen ontmoeten en connecties maken. En lieve Tessa als ik dat zo allemaal lees ben jij daar hartstikke goed in. Nogmaals om en ik houden van je maar we zijn ook apetrots op je. We kijken nu al weer uit naar het volgende reisverslag. ha ha. Heel veel liefs van je opa en oma
  5. Danielle:
    9 maart 2015
    Wauw Tessa mooie foto's weer zeg. Echt super om te zien.
    Blijf lekker genieten hè ?
    Liefs Daan
  6. Linda:
    9 maart 2015
    Je hebt het goed naar je zin. Mooie foto's en bekend van tv. Nog veel plezier en ik wacht op het volgende verhaal.