Verhuizen!

2 maart 2015 - Clayton, Australië

Hoi allemaal!

Dit was echt een super leuke week :D we zijn namelijk naar ons eigen appartement verhuist. We hebben een 1 kamer appartement midden in het centrum super dicht bij een groot station en bijna alle trams komen langs, super handig dus.

Het appartement was nogal vies en plakkerig toen we erin gingen dus we hebben een hele dag schoongemaakt en 2 flessen schoonmaak spul opgemaakt. We hebben nog flink wat dingen gekocht voor in ons appartement, het is gemeubileerd maar toch was niet alles aanwezig. Gelukkig hielp Judy ons met goedkope winkels vinden en reed ons overal heen.

sleutels! ons huisje! keuken woon kamer :)

Verder zijn we deze week ook nog naar de universiteit geweest waar alle clubs deze week een kraampje hadden. Ik ben bij de law club, surf club en de club voor internationale studenten, move, gegaan. Dus als het goed is kan ik surfen als ik terug kom haha

donderdag avond zijn we fanatiek begonnen aan insanity, een sport programma. Helaas gaan de ramen van de onderbuurvrouw trillen als wij gaan sporten dus we moeten nu maar overdag gaan sporten of gewoon buiten gaan hardlopen. We hebben daardoor wel kennis gemaakt met de onderbuurvrouw die erg aardig was.

vrijdag zijn we naar philip’s island geweest en dat was echt super leuk! We hebben kangoeroes gevoerd en geaaid. Je kon gewoon tussen de kangoeroes, walibi’s en emu’s doorlopen en ze voeren. De emu’s waren niet zo leuk want die wilde het hele zakje voer uit je handen pikken. De dieren zijn erg gewend aan mensen en dat ze gevoerd worden, dus als je niet snel genoeg eten geeft achtervolgen ze je. En held dat ik ben vond ik dat niet altijd even leuk en wilde ik ook wel eens wegrennen haha…maar de kangoeroes en de walibi’s vond ik niet eng en heb ik ook gevoerd ;) daarna zijn we ook nog naar een uitzicht punt geweest.

de opa kangoeroe rode kangoeroe walibi close up van de walibi, zo dicht bij kwamen ze! Koala kangoeroe voeren Anne met haar nieuwe vriendjes :) Walibi voeren

bij the Nobbies (kustlijn van philips isaland) Met Anne bij The Nobbies

's avonds hadden we een klein feestje bij ons thuis, en daarna zijn we naar een rooftop bar geweest, was erg leuk. De bar ging alleen al om 1 uur dicht en wij waren er pas kwart over 12 haha

zaterdag wilde we naar het strand gaan maar het was niet zulk mooi weer dus zijn we de stad in gegaan met een meisje uit Duitsland wat we hebben leren kennen. Het was erg gezellig en we hebben lekker geshopt.

Zondag was een chill dag we hebben uitgeslapen en zijn even de stad in geweest. De winkel waar we heen wilde was helaas gesloten, toch niet alles is open op zondag hier.

Vandaag is spannend wat ik heb zo meteen me eerste les!

Liefs Tessa

1. Marloes:
    2 maart 2015
    Wat een belevenissen!!! Maak er weer een mooie week van, ben benieuwd naar je eerst ervaringen van je eerste lesdag..... Maar blijf vooral ook lekker genieten. Dikke
  2. Janiek:
    2 maart 2015
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt Tessa! Succes met je eerste lessen :)
  3. Linda:
    2 maart 2015
    Top appartement en weer een leuk verhaal en foto's. Succes met je les.
  4. Lvd:
    Yoooo tess

Wat een barre avonturen alweer joh.
    Klinkt super leuk allemaal.
    Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal.

Dikke kus xxxxxxx
  5. Esther:
    2 maart 2015
    Jeetje tessa wat zul jij het leuk hebben daar. Weer een leuk verhaal gelezen thnx. Heel veel plezier nog daar en hou je blog ij de gaten xxx
  6. Kim:
    Hoi Tessa,
    Wat ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen. Wij zijn zelf ook in Australië geweest en dan herken je ook weer dingen. Succes met de eerste lessen!!
    Groetjes Kim
  7. Danielle:
    2 maart 2015
    Gaaf zeg. Fijn om te zien dat het allemaal zo goed gaat. Succes verder en blijf genieten!!!!! Knuffel van ons allemaal.
  8. Philip Gevaert:
    2 maart 2015
    Lieve Tessa, wat heb je weer een "super leuk" (om et jouw woorden te spreken) verhaal geschreven. Zoals je weet lezen en herlezen we dit. Je bent echt internationaal bezig. Ik kan je niet vertellen hoe trots we op je zijn. En dan de foto's: Ze zijn heel erg mooi en we krijgen op die manier een goede indruk hoe het jou, of beter gezegd jullie gaat daar aan het andere eind van de wereld. Dus vandaag heb je de eerste colleges al weer gehad. We zijn heel erg benieuwd hoe dat gegaan is. Kon je het allemaal goed volgen? Melbourne is wel een hele grote stad maar we merken op dat je het daar wel erg goed naar je zin hebt. Als we dat zo lezen is het leven daar een groot feest. Geniet er van van en blijf vooral schrijven. Liefs van je liefhebbende opa en oma die veel van je houden En...blijf vooral gezond.
  9. Tessa:
    3 maart 2015
    Bedankt allemaal !! :D
  10. Maria van Schagen:
    14 maart 2015
    wat gaaf Tessa dat je dit allemaal kan mee maken en ons lekker op de hoogte houd.
    Je appartement ziet er leuk uit .

Succes met je eerste les en ben heel benieuwd hoe het is gegaan.

Liefs Maria