Introductie week!

21 februari 2015 - Endeavour Hills, Australië

Hoi allemaal!

Er is alweer een week voorbij, de tijd gaat echt heel snel hier. Afgelopen week was de introductie week voor de internationale studenten.

Maandag begon met een tour over de Campus die echt niet normaal groot is. verder kregen we een algemeen praatje over studeren in Melbourne en andere belangrijke dingen om te weten zoals bijvoorbeeld welke bars en clubs je echt heen moet gaan. 'S middags zijn we weer huizen gaan kijken en het leek erop dat we succes hadden dit keer want de makelaar belde 2 uur later terug dat we de volgende dag het contract konden gaan tekenen (we hebben nog geel sleutels dus niet te vroeg juichen :P)

Dinsdag was een lange over het algemeen saaie dag. We kregen een pannenkoeken ontbijt dus dat was wel lekker ;) We hebben de hele dag allemaal informatie gekregen, soms nuttig meestal niet. Maar er werden ook presentaties gehouden door reisbureaus die leuke reisjes organiseren bijvoorbeeld naar Sydney. Eigenlijk hadden we 's middags nog bezichtigingen maar omdat school zo lang duurde konden we daar niet heen, ook het contract tekenen hebben we verplaatst.  de avonden worden verzorgd door studenten en die nemen ons dan mee naar een bar of club. We hebben eerst gegeten bij de pizza hut en zijn daarna zijn we naar een bar gegaan. Drankjes zijn hier best wel duur, Ik kocht voor 6 euro een nep Jillz (het was happy hour dus ik kreeg er 2 maar normaal dus best duur).

Australische jills

Op woensdag moesten we ons inschrijven voor de vakken die we dit semester gaan doen op de law faculty. Eerst weer een algemeen praatje en daarna inschrijven. na het inschrijven kregen we een veel te lange uitleg over de bibliotheek waar we totaal geen zin en tijd voor hadden want we moesten het contract gaan tekenen, Gelukkig wilde Judy ons brengen dus hebben we het gehaald. We konden alleen nog niet betalen omdat ons geld ergens tussen onze Nederlandse en Australische bankrekening zweeft dus we kregen helaas de sleutels nog niet mee, die krijgen we maandag als we gaan betalen. 's avonds hebben we langs de rivier gegeten en zijn we naar het eureka skydeck geweest op de 88 verdieping van een gebouw. Dat was echt super mooi we zijn best lang gebleven want we wilde ook zien hoe het er in het donker uitzag. We gaan zeker nog een keer heen als het minder bewolkt is.

Eureka Skydeck

De donderdag begon met een BBQ waar we een kangoeroe burger konden proberen. Het smaakte gewoon naar een gewone hamburger. Verder was er vandaag een sports carnival waar we Australische sporten gingen doen, en dat was erg leuk. Ik wil zeker bij een sport club gaan ze hebben hier echt van alles. Ze hebben ook een cheerleading club maar misschien moet ik het toch maar bij hockey houden...

BBQ at Monash sports Kangaroe burger

Vrijdag naar Healesville!! super leuk dit is een wildlife park met kangoeroes en koala's en nog meer dieren!! het was super leuk maar super heet en de dieren vonden dat helaas ook dus ze lagen vooral te luieren in de schaduw. 's avonds zijn we naar een feestje van de law faculty geweest op een tennisclub. Dit was erg leuk want hier hebben we ook wat Australische mensen ontmoet.

ik met koala :D dingo's Koala

vandaag organiseert de uni een beachday en aangezien het erg warm gaat worden maken we hier graag gebruik van ;) (en ja ik zal me goed insmeren)

liefs Tessa

1. Danielle:
    21 februari 2015
    Wauw wat een leuk verhaal en mooie foto's. Echt gaaf om te lezen. Fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    Blijf maar lekker genieten en ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's!
  2. Lvd:
    Jooooo tesss!!

waauw hee klinkt allemaal super leuk, lekker genieten daar man!! ben heel benieuwd naar je huisje xxxxxx veel plezier de komende week en succes dat ook xx dikke kus lisa
  3. Jeroen:
    21 februari 2015
    Wat een fantastische ervaring Tessa. Echt geweldig om je belevenissen zo van afstand te volgen.
    Heel veel plezier nog.
    Groet,
    Jeroen
  4. Linda:
    21 februari 2015
    Heel fijn dat het zo goed met gaat. Leuk verhaal met mooie foto's.
  5. Philip Gevaert:
    21 februari 2015
    Lieve Tessa, oma en ik als grootouders genoten met volle teugen van je reisverslag. Wat is het toch heerlijk om je kleinkinderen zo op deze manier te zien uitvliegen. We lezen wel weer of het met jullie kamer of appartement nog in orde gekomen is. En we hopen ook dat je gauw weer over je geld kunt beschikken. Want om daar op een houtje te gaan zitten bijten is het natuurlijk ook niet. Wat doe je veel nieuwe ervaringen op. Je wordt helemaal internationaal geschoold. Leuk om zoveel nieuwe mensen te leren kennen. Juist het ontmoeten van nieuwe mensen is heel erg belangrijk in deze tijd. Wie weet kun je deze contacten voor je verdere loopbaan nog eens gebruiken. En ja, die lezingen en uiteenzettingen zijn wel eens vervelend maar onthoud het goed daar uit.
    Je foto's die je meestuurt vinden we ook mooi. Het is goed dat je goed insmeert. Je kent de bezorgdheid van oma en dus ook van mij.
    Heel veel liefs van je opa en oma. Els en Philip. We lezen en herlezen je veerslag.
  6. Linda:
    22 februari 2015
    We printen het voor oma uit. Die vindt dat heel leuk en fijn. Dat ze weet hoe het met je gaat. Dus groetjes van oma de jonge.
  7. Tineke Heddes:
    1 maart 2015
    Lekker bezig. Geniet ervan.Groetjes.