Afgelopen week

13 februari 2015 - Endeavour Hills, Australië

Hoi Allemaal!

Hier een verhaaltje over de belevenissen van de afgelopen dagen :)

De dag na aankomst (dinsdag) zijn we naar de Dandedong market gegaan. Dit is een grote overdekte markt waar je van alles kan kopen maar vooral fruit, heel erg lekker allemaal.

Dandedong market

verder zijn we vandaag een kijkje gaan nemen bij Monash University. De clayton campus lijkt meer een soort van dorp dan een school het is echt super groot. Ik kwam erachter dat het niet zo ideaal is dat ik ook een vak volg op een andere campus maar gelukkig hoef ik niet op dezelfde dag naar de verschillende locaties.

's Avonds zijn Anne en ik begonnen aan onze huizenjacht. We hebben heel Gumtree (de Australische marktplaats) afgezocht naar geschikte appartementen en dat viel nog niet mee. We hebben er een paar uitgezocht en het plan was om deze de volgende dag te gaan bekijken.

woensdag was voor ons een productieve dag, bankrekening geopend, simkaart gekocht en miky card geregeld (dit een een ov kaart). Dit deden we allemaal in een winkelcentrum, daar hebben ze er hier heel veel van. We dronken nog een frozen coca-cola in het winkelcentrum.

frozen coca-cola

Nadat dit allemaal geregeld was zijn we voor het eerst naar Melbourne CBD geweest. Het appartementen kijken viel een beetje tegen, advertenties op internet zijn lang niet altijd zoals ze lijken :p, maar het was wel erg leuk in het centrum.

Ik in Melbourne CBD      Melbourne CBD

donderdag zijn we weer naar de stad gegaan om appartementen te bekijken, maar het wil nog niet echt lukken. Wel leren we onze weg in de stad goed kennen en weten we al bijna precies hoe we met de tram, trein en metro moeten gaan om op plaats van bestemming te komen. Vrijdag hebben we weer wat appartementen bekeken maar helaas zat er niks bij. Morgen gaan Anne en ik apart van elkaar 6 verschillende appartementen bekijken zodat we er meer kunnen doen, hopelijk hebben we nu meer geluk!

liefs Tessa

1. Ivanka:
    13 februari 2015
    Leuk om te lezen Tes! Hoop dat jullie snel een leuk appartementje oid vinden. Liefs
  2. Linda:
    13 februari 2015
    Ik hoop dat jullie gauw een eigen plekje vinden. Heel leuk dat je er ook foto's bij doet. Dan maken wij de reis ook een beetje mee.
  3. Philip Gevaert:
    13 februari 2015
    Lieve Tessa, wat is het leuk en vooral ook fijn om weer het een en ander van je te lezen. Ja, in zo'n grote stad zal het niet meevallen om een leuk appartement te vinden. De stad ziet er erg indrukwekkend uit. Maar je bent een doorbijter en we hebben er het volste vertrouwen in dat het zal lukken. Door de foto's krijgen we een goede indruk van waar je bent. Het lijkt me toch een heel gedoe om steeds met de metro en of het openbaar vervoer te gaan. Maar je bent niet anders gewend denk ik. Het is goed dat je ook nog wat ontspanning hebt. Ook al is dat dan in zo'n mega grote stad. Ik neem aan dat jullie nog steeds bij de familie van Anne zijn. Fijn dat jullie door hen zijn opgevangen. En ik hoop van harte dat ze dat zullen volhouden totdat jullie zelf iets gevonden hebben. Heel veel liefs en een dikke knuffff van opa en oma.